In samenwerking met het pijnkenniscentrum van UMC St Radboud te Nijmegen kunnen mensen met chronische pijn behandeld worden met TENS. TENS staat voor Transcutane Elektrische Neuro Stimulatie, wat een bijzondere vorm van electrotherapie is.

TENS

TENS betekent Transcutane Elektrische Nerve (zenuw) Stimulatie. Deze stroomvorm geeft zonder bijwerkingen behandeling aan zowel acute als chronische pijn.Aan het apparaatje is een kabel gekoppeld waaraan op het uiteinde 2 elektroden zijn bevestigd. Deze elektroden lijken op pleisters en worden op de huid geplakt. Middels stroomstrootjes wordt uiteindelijk de pijn beïnvloed. Het reduceren van de pijn komt tot stand doordat de stroomstootjes beter worden waargenomen dan de pijnprikkels. U kunt dit vergelijken met het wrijven over de huid als u pijn heeft door bijvoorbeeld stoten. Echter de tens werkt effectiever dan het wrijven.
Tens wordt meerdere malen per dag gebruikt (2-4 maal) met een duur van 30 – 60 minuten per keer. Ook kan het gecombineerd worden met andere behandelvormen en gebruik van geneesmiddelen.

In samenwerking met het pijnkenniscentrum van UMC St Radboud te Nijmegen kunnen mensen met chronische pijn behandeld worden met TENS. Binnen de behandeling stellen wij het Tens apparaat af. In uw thuissituatie kunt u de Tens op proef uitproberen. Indien de pijn voldoende vermindert door gebruik van de Tens, zullen wij voor u een eigen apparaat aanvragen bij de leverancier en ziektekostenverzekeraar.

Fysiotherapeuten Henne Cats en Edith Ottenheim helpen u met het gebruik en afstellen van de Tens apparaat. Zij hebben specifieke kennis opgedaan middels het volgen van cursussen en verkregen instructie bij de leveranciers.

Contactformulier

U kunt via onderstaand formulier contact met ons opnemen.

Let op: voor het maken van een afspraak dient u telefonisch contact met ons op te nemen: telefoonnummer 0478-512296

Uw vraag gaat over:
FysiotherapieZwangerfitHaptotherapieManuele therapieDeep dry needlingBabymassageHandtherapieAnders...

Maandag - vrijdag7.00 uur - 18.00 uur
Zaterdag8.00 uur - 13.00 uur